hoe kun je het beste over sociale faalangst komen?

Ik snap dat je er nooit 100% overheen kan komen maar ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik er het beste mee kan omgaan

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb het ook, en sinds ik er geen aandacht meer voor mezelf aan besteed gaat het aleen maar beter! (leeftijd speelt ook wel mee). accepteer dat je niet de spontaanste bent (die je wel wil zijn), en bedenk jezelf dat ieder mens weer anders is en er heus wel mensen zijn die jou nemen zoals je bent. behulpzaam en betrouwbaarheid is belangrijker dan spontaniteit en initiatieven nemen. stop je onzekerheid weg, want je bent niks minder dan een ander! makkelijk gezegd natuurlijk, maar ik weet hoe het is. succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met therapie. Bijv. cognitieve gedragstherapie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met kleine stapjes steeds weer iets meer de confrontatie met de wereld aangaan..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wellicht kan een medicijn je ook helpen, zoals een antidepressiva. Die kunnen ook werken tegen angst. Werkt bij mij erg goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige vragen kun je aan iedereen stellen heb een soort setje vragen in je hoofd zodat je altijd een verhaaltje kan opbouwen met iemand ben je eenmaal in een goedlopend gesprek dan gaat het later vanzelf en krijg je ook steeds meer zelfvertrouwen.